kvart över fem med morgonfjong

Kling-klinge-klong hör klockans sång
Kvart över fem med morronfjång
Skuttar upp ur sängen som en möbelfjäder
Vintermånader i vinterväder

Dansar ut i köket i fyra plus
Almanackan får sig en morronpuss
Skottar i mig Yoggi å havrefras
Nu e de spontankalas!



Gasch sova! När man sitter och stoppar i sif frukost kvart över sju på morgonen och pöjken fortfarande ligger kvar och sover i sängen medan man själv vet att man måste gå upp eftersom man ska sitta på föreläsning mellan kvart över nio och tre.. Men för att göra allt lite roligare så får jag tänka på att jag ska hem till La familia idag och träffa dom en stund. Men nej, gomorron på er världen, dagen är inte så jätte hemsk, ni kommer antagligen möta människor ni tycker om, få er ett gott skratt, ikväll får ni krypa ner i sängen, efter att ha tittat på handbollen som jag också kommer missa har jag insett. Sen när blev jag intresserad av handboll egentligen? Jaja so what, ha en trevlig dag och skål på er för nu ska jag borsta tänderna med min häftiga tandkräm som innehåller munskölj, dagens tuffa!


                                                                                                                                  Over and out // Cizzi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0